Oletko asunnon omistaja? Haluaisitko liittyä lomakohdebisnekseen ja vuokrata asuntoasi lomalaisille? Kyseessä on parhaillaan mainio rahasampo – etenkin jos asunto sijaitsee turistien näkökulmasta mielenkiintoisella ja hyvällä alueella. Tämä ei kuitenkaan yksin riitä tekemään taikoja. Moni loma-asuntojen vuokraaja törmää samaan ikävään ongelmaan – miksei asuntoni mene kaupaksi? Vaikka kyseessä olisi upea luksuskohde, jonka olohuonetta koristaa koko seinän mittainen kustomoitu valokuvatapetti, aina kohde ei tunnu löytävän asiakkaita.
Ammattilaisten mielestä tähän on olemassa yksi selkeä syy ja se saattaa yllättää niin sinut kuin muutkin asuntojen vuokraajat. Mikä tämä syy sitten on? No, kyseessä on nykypäivänä niinkin selkeä tekijä kuin valokuvat kohteesta – mutta mitä ihmettä, miten valokuvat voivat vaikuttaa asuntoni vuokraukseen? Eiväthän nämä kaksi asiaa liity mitenkään toisiinsa?
Valokuvan merkitys vuokra-ilmoituksessa
Niinhän sitä vain luulisi, että kuvat ovat vain pakollinen paha vuokrailmoituksessa, jotakin, joka saa asiakkaan vakuuttuneeksi siitä, että kohde tosiaan on olemassa, eikä kyseessä ole huijauksen yritys. Sillä on kuitenkin syynsä, minkä takia kiinteistökuvaus on jatkuvasti kasvava ammattihaara. Enää ei riitä, että vuokrailmoituksessa on valokuvia – nyt asiakkaat haluavat nähdä siloteltuja, ammattitaitoisesti toteutettuja kuvia.
Ihmiset ovat visuaalisia olentoja ja tutkimusten mukaan huomiomme kiinnittyy helpommin juurikin silmäämme miellyttäviin kohteisiin. Niinpä loma-asuntojen tulvassa onkin enemmän kuin tärkeää erottua joukosta kohderyhmäsi silmää hivelevillä kuvilla. Ei siis muuta kuin kuvat vaihtoon ja myynti nousuun – niin helppoa se on!